http://hdl.handle.net/20.500.12128/21637
Tytuł: | Co za różnica!? : "Czas na lekcjach języka polskiego" - opowiadanie Anny Onichimowskiej na dwa podejścia (makro i mikro) |
Autor: | Paprotny, Magdalena |
Słowa kluczowe: | nauczanie języka polskiego; interpretacja tekstu na lekcji języka polskiego; Anna Onichimowska; "Czas" |
Data wydania: | 2018 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | K. Jędrych, D. Krzyżyk, M. Ochwat, M. Wójcik- Dudek (red.), "Przestrzenie spotkania : tom dedykowany Profesor Ewie Jaskółowej w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 309-321). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Skoro, „jako rzecze literaturoznawstwo”, czytelnik, odbiorca i tekstu wikłani są w różnego rodzaju gry (echa, sploty, pnącza, lustra) - to może warto powiedzieć „sprawdzam”. Proponuję uczniom, aby przestali ufać tekstowi (a tym bardziej autorowi). Chcę zachęcić ich do tego, żeby wyrazili swoje wątpliwości. Aby przygotować ich do krytycznego odbioru opowiadania, polecam wykonanie takiego oto zadania domowego (zaraz po pierwszych zajęciach, tj. po zapoznaniu się z utworem): Przeczytaj ponownie opowiadanie Czas Anny Onichimowskiej i spróbuj w kilku zdaniach wyjaśnić, dlaczego mężczyzna w szkole był nazywany plasterkiem. Nie ograniczaj się tylko do tego, co można wysnuć z przeczytanej opowieści, kieruj się także własnymi domysłami. [fragm. tekstu] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21637 |
ISBN: | 978-83-226-3308-3 978-83-226-3309-0 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Paprotny_Co_za_roznica_Czas_na_lekcjach_jezyka_polskiego_opowiadanie.pdf | 576,92 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons