Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22059
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSkudrzyk, Aldona-
dc.date.accessioned2021-12-09T12:02:36Z-
dc.date.available2021-12-09T12:02:36Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citation"Bogactwo Polszczyzny w Świetle Jej Historii. T. 8" (S. 121-131). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn978-83-226-4042-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/22059-
dc.description.abstractThe invention of writing entailed enormous consequences not only for human language but also for human mind. This can be seen, for instance, in the birth and development of the culture of literate thinking. Both (preliterate and literate) cognitive styles cannot be perceived in static terms but rather as a process. It is therefore important to look at the influence of the modern technologies on the status of the literate cognitive style in language behaviours of the generation raised on new media. The research shows the process of reversing the vector of changes: from intellectualization of syntax and punctuation (evolution in the 19th century) to their previous emotionalisation and orality related to the “here and now” of speaking.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectintellectualization of syntaxpl_PL
dc.subjectintonation punctuationpl_PL
dc.subjectliteracypl_PL
dc.subjectoralitypl_PL
dc.subjectemoticonspl_PL
dc.titleSkąd się wzięła kropka nienawiści, czyli o migracji funkcji znaków przestankowychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Skudrzyk_skad_sie_wziela_krokpka_nienawisci.pdf444,23 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons