DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Bańka, Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-09T09:33:06Z | - |
dc.date.available | 2018-04-09T09:33:06Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | D. Gabryś-Barker (red.), “Topics in applied psycholinguistics” (s. 155-175). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788380124288 | - |
dc.identifier.isbn | 9788380124295 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2213 | - |
dc.description.abstract | Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie psycholingwistycznych aspektów przyswajaniaznaków chińskich oraz problemów, jakie napotykają początkujący uczniowie. W pierwszejczęści artykułu, autorka przedstawiła specyfikę pisowni chińskiej, porównując ją z pisowniąjęzyków indoeuropejskich, aby w pełni zrozumieć kolejne części artykułu. Na potrzeby artykułuprzeprowadzone zostało roczne badanie uczniów w trzech kategoriach wiekowych (10−15 lat,16−25 lat, 26 i więcej lat), które zostało przeanalizowane przede wszystkim pod kątem aspektówpsycholingwistycznych. Autorka zwróciła szczególną uwagę na początkową motywacjęuczniów oraz jej zmiany wraz z wzrastającym tempem nauki. Ponadto został przeanalizowanyproces uczenia się znaków chińskich, w którym wyszczególnione zostały trzy etapy nauki naprzestrzeni jednego roku oraz jego skutki wpływające na prędkość oraz ilość zapamiętywanychznaków. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | język chiński | pl_PL |
dc.subject | znaki chińskie | pl_PL |
dc.subject | psycholingwistyka | pl_PL |
dc.title | Psycholinguistic aspects of acquisition of Chinese character by beginner students | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|