Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2213
Title: Psycholinguistic aspects of acquisition of Chinese character by beginner students
Authors: Bańka, Katarzyna
Keywords: język chiński; znaki chińskie; psycholingwistyka
Issue Date: 2015
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: D. Gabryś-Barker (red.), “Topics in applied psycholinguistics” (s. 155-175). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie psycholingwistycznych aspektów przyswajaniaznaków chińskich oraz problemów, jakie napotykają początkujący uczniowie. W pierwszejczęści artykułu, autorka przedstawiła specyfikę pisowni chińskiej, porównując ją z pisowniąjęzyków indoeuropejskich, aby w pełni zrozumieć kolejne części artykułu. Na potrzeby artykułuprzeprowadzone zostało roczne badanie uczniów w trzech kategoriach wiekowych (10−15 lat,16−25 lat, 26 i więcej lat), które zostało przeanalizowane przede wszystkim pod kątem aspektówpsycholingwistycznych. Autorka zwróciła szczególną uwagę na początkową motywacjęuczniów oraz jej zmiany wraz z wzrastającym tempem nauki. Ponadto został przeanalizowanyproces uczenia się znaków chińskich, w którym wyszczególnione zostały trzy etapy nauki naprzestrzeni jednego roku oraz jego skutki wpływające na prędkość oraz ilość zapamiętywanychznaków.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2213
ISBN: 9788380124288
9788380124295
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Banka_Psycholinguistic_aspects_of_Chinese_character_acquisition.pdf824 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons