http://hdl.handle.net/20.500.12128/2213
Title: | Psycholinguistic aspects of acquisition of Chinese character by beginner students |
Authors: | Bańka, Katarzyna |
Keywords: | język chiński; znaki chińskie; psycholingwistyka |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Citation: | D. Gabryś-Barker (red.), “Topics in applied psycholinguistics” (s. 155-175). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstract: | Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie psycholingwistycznych aspektów przyswajaniaznaków chińskich oraz problemów, jakie napotykają początkujący uczniowie. W pierwszejczęści artykułu, autorka przedstawiła specyfikę pisowni chińskiej, porównując ją z pisowniąjęzyków indoeuropejskich, aby w pełni zrozumieć kolejne części artykułu. Na potrzeby artykułuprzeprowadzone zostało roczne badanie uczniów w trzech kategoriach wiekowych (10−15 lat,16−25 lat, 26 i więcej lat), które zostało przeanalizowane przede wszystkim pod kątem aspektówpsycholingwistycznych. Autorka zwróciła szczególną uwagę na początkową motywacjęuczniów oraz jej zmiany wraz z wzrastającym tempem nauki. Ponadto został przeanalizowanyproces uczenia się znaków chińskich, w którym wyszczególnione zostały trzy etapy nauki naprzestrzeni jednego roku oraz jego skutki wpływające na prędkość oraz ilość zapamiętywanychznaków. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2213 |
ISBN: | 9788380124288 9788380124295 |
Appears in Collections: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Banka_Psycholinguistic_aspects_of_Chinese_character_acquisition.pdf | 824 kB | Adobe PDF | View/Open |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License