Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22177
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzczurek-Boruta, Alina-
dc.date.accessioned2021-12-22T13:34:54Z-
dc.date.available2021-12-22T13:34:54Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citation"Acta Universitatis Nicolai Copernici. Nauki Humanistyczno-Społeczne. Pedagogika" (2020), T. 39, nr 1, s. 13-32pl_PL
dc.identifier.issn2392-1242-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/22177-
dc.description.abstractReferring to her own concept of the identity diagnosis through developmental tasks and social conditions of education, as well as to the obtained results of the implemented research project, the author presents the five factor model of education as a thermodynamic system. By applying the positivist standpoint, the usefulness of natural sciences – mostly thermodynamics – is indicated for understanding and explaining educational mechanisms. The described model can be considered as an instrument of scientific cognition – the base for designing comprehensive pedagogical programmes which can raise the effectiveness of schools and school education.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjecteffectivenesspl_PL
dc.subjectidentitypl_PL
dc.subjecteducational modelpl_PL
dc.subjectsystempl_PL
dc.subjectthernodynamicspl_PL
dc.titleEfektywność edukacji szkolnej - pięcioczynnikowy model wychowania jako układu termodynamicznegopl_PL
dc.title.alternativeThe Effectiveness of School Education – the Five Factor Model of Education as a Thermodynamic Systempl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.12775/AUNC_PED.2020.002-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szczurek_Boruta_efektywnosc_edukacji_szkolnej.pdf785,84 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons