Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22177
Tytuł: Efektywność edukacji szkolnej - pięcioczynnikowy model wychowania jako układu termodynamicznego
Tytuł równoległy: The Effectiveness of School Education – the Five Factor Model of Education as a Thermodynamic System
Autor: Szczurek-Boruta, Alina
Słowa kluczowe: effectiveness; identity; educational model; system; thernodynamics
Data wydania: 2020
Źródło: "Acta Universitatis Nicolai Copernici. Nauki Humanistyczno-Społeczne. Pedagogika" (2020), T. 39, nr 1, s. 13-32
Abstrakt: Referring to her own concept of the identity diagnosis through developmental tasks and social conditions of education, as well as to the obtained results of the implemented research project, the author presents the five factor model of education as a thermodynamic system. By applying the positivist standpoint, the usefulness of natural sciences – mostly thermodynamics – is indicated for understanding and explaining educational mechanisms. The described model can be considered as an instrument of scientific cognition – the base for designing comprehensive pedagogical programmes which can raise the effectiveness of schools and school education.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22177
DOI: 10.12775/AUNC_PED.2020.002
ISSN: 2392-1242
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szczurek_Boruta_efektywnosc_edukacji_szkolnej.pdf785,84 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons