Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22196
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorAptacy, Piotr-
dc.date.accessioned2022-01-03T11:38:05Z-
dc.date.available2022-01-03T11:38:05Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationB. Kita, M. Kempna-Pieniążek (red.), "Filmowe pejzaże Ameryk" (S. 203- 219). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322639108-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/22196-
dc.description.abstractThe article aims at characterising the style of one of the American independent cinema’s most prominent representatives, that is, Wes Anderson – the forerunner of New Sincerity in film. While carrying out a systematic overview of Anderson’s hitherto completed works, the author points to both, key leitmotifs (e.g. childhood, family relations) and the formal measures devised by him (e.g. his use of colour). What proves to be especially important in this context is the manner in which cinematic space is utilised by the director, whose use thereof follows the principles of theatrical exposition.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectWes Andersonpl_PL
dc.subjectAmerican independent cinemapl_PL
dc.subjectNew Sincerity in filmpl_PL
dc.titleAlternatywne światy Wesa Andersonapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Aptacy_alternatywne_swiaty_wesa_andersona.pdf593,33 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons