Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22282
Tytuł: IV Koncert fortepianowy Ludwiga van Beethovena w odczytaniu mikrohistorycznym
Tytuł równoległy: A Microhistorical Reading of Ludwig Van Beethoven’s Piano Concerto No. 4
Autor: Mika, Bogumiła
Słowa kluczowe: Beethoven; Fourth Piano Concerto; microhistory; habitus; Erard
Data wydania: 2021
Źródło: "Roczniki Humanistyczne", T. 69, z. 12, 2021, s. 69-81
Abstrakt: This article is an attempt to indicate new areas in the study of Beethoven’s music (Fourth Piano Concerto), which can be developed by applying a microhistorical perspective to musicology. It begins with a short reflection on the usefulness and presence of microhistories in research on the art of sound. The author then presents the results of Mark Ferraguto’s analyses, focusing on such issues as Beethoven’s piano technique in relation to the expectations of his contemporary listeners; the category of virtuosity in the context of the aesthetic debates of the time; the composer’s artistic personality; and the possibilities and limitations of the instrument at his disposal in the process of composition.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22282
DOI: 10.18290/rh216912-5
ISSN: 0035-7707
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Mika_IV_Koncert_fortepianowy.pdf798,92 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons