http://hdl.handle.net/20.500.12128/22659
Tytuł: | Udział bibliotek publicznych w edukacji polonistycznej (na przykładzie Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Gustawa Daniłowskiego w Sosnowcu) |
Autor: | Pytlos, Barbara |
Słowa kluczowe: | biblioteki publiczne; edukacja polonistyczna; Miejska Biblioteka Publiczna; Sosnowiec |
Data wydania: | 2018 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | A. Guzy, D. Krzyżyk, M. Ochwat, M. Wójcik‑Dudek (red.), "W krajobraz literacko-kulturowy i językowy wpisane… : księga jubileuszowa dedykowana Profesor Bernadecie Niesporek-Szamburskiej w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 469-479). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. |
Abstrakt: | Wokół współczesnej szkoły, także kształtu nauczania w niej języka polskiego, toczy się od kilkunastu lat żywa dyskusja. Powodowana jest szybkim rozwojem technologii informacyjnych. Anna Pilch, biorąc w niej udział, pisze, że istotne jest to, by w podejściu do tekstów i kodów kulturowych stosować szersze perspektywy i dostrzegać ich złożony (polisemiczny) charakter. Badaczka zauważa, iż widoczną cechą współczesnej polonistycznej rzeczywistości winny być pluralizm i synkretyzm, czyli umiejętne łączenie tradycji z nowoczesnością (Fragment tekstu). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22659 |
ISBN: | 978-83-226-3354-0 978-83-226-3355-7 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Pytlos_Udzial_bibliotek_publicznych.pdf | 908,89 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons