http://hdl.handle.net/20.500.12128/22681
Title: | Grupowe wsparcie dla jąkających się dzieci i ich rodziców |
Authors: | Boroń, Aleksandra Michta, Izabela Sakwerda-Grzesiak, Agata Węsierska, Katarzyna |
Keywords: | jąkanie dzieci; terapia jąkania; psychoterapia; logoterapia; zajęcia grupowe w logoterapii |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Chorzów : Agere Aude |
Citation: | K. Węsierska, H. Sønsterud (red.), " Dialog bez barier - kompleksowa interwencja logopedyczna w jąkaniu " (S. 429-459). Chorzów : Agere Aude |
Abstract: | W niniejszym rozdziale przybliżono początki idei zajęć grupowych w terapii logopedycznej w Polsce i na świecie, a także obecny stan opieki logopedycznej w tym zakresie. Następnie zostały omówione założenia terapii grupowej wdrażanej w przypadku interwencji logopedycznej ukierunkowanej na pomoc dzieciom jąkającym się i ich rodzinom. Podjęto również kwestie związane z organizacją tego rodzaju zajęć czy wyborem celów uzależnionych od grupy uczestników (tj. dzieci i ich rodziców). W końcowej części rozdziału zaprezentowano sposoby realizacji różnych celów na przykładzie grupowych zajęć warsztatowych LOGOLab, organizowanych cyklicznie na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Opisano też możliwości, jakie daje terapeutom ta forma terapii logopedycznej w jąkaniu, oraz wyzwania, z jakimi można się spotkać podczas pracy z grupą. Artykuł uzupełniają przykładowe scenariusze zajęć mogące stanowić inspirację dla początkujących logopedów zainteresowanych rozpatrywaną tu pracą terapeutyczną. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22681 |
ISBN: | 978‑83‑951069‑2‑7 |
Appears in Collections: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Wesierska_grupowe_wsparcie_dla_jakajacych_sie.pdf | 1,11 MB | Adobe PDF | View/Open |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons License