Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22681
Title: Grupowe wsparcie dla jąkających się dzieci i ich rodziców
Authors: Boroń, Aleksandra
Michta, Izabela
Sakwerda-Grzesiak, Agata
Węsierska, Katarzyna
Keywords: jąkanie dzieci; terapia jąkania; psychoterapia; logoterapia; zajęcia grupowe w logoterapii
Issue Date: 2021
Publisher: Chorzów : Agere Aude
Citation: K. Węsierska, H. Sønsterud (red.), " Dialog bez barier - kompleksowa interwencja logopedyczna w jąkaniu " (S. 429-459). Chorzów : Agere Aude
Abstract: W niniejszym rozdziale przybliżono początki idei zajęć grupowych w terapii logopedycznej w Polsce i na świecie, a także obecny stan opieki logopedycznej w tym zakresie. Następnie zostały omówione założenia terapii grupowej wdrażanej w przypadku interwencji logopedycznej ukierunkowanej na pomoc dzieciom jąkającym się i ich rodzinom. Podjęto również kwestie związane z organizacją tego rodzaju zajęć czy wyborem celów uzależnionych od grupy uczestników (tj. dzieci i ich rodziców). W końcowej części rozdziału zaprezentowano sposoby realizacji różnych celów na przykładzie grupowych zajęć warsztatowych LOGOLab, organizowanych cyklicznie na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Opisano też możliwości, jakie daje terapeutom ta forma terapii logopedycznej w jąkaniu, oraz wyzwania, z jakimi można się spotkać podczas pracy z grupą. Artykuł uzupełniają przykładowe scenariusze zajęć mogące stanowić inspirację dla początkujących logopedów zainteresowanych rozpatrywaną tu pracą terapeutyczną.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22681
ISBN: 978‑83‑951069‑2‑7
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wesierska_grupowe_wsparcie_dla_jakajacych_sie.pdf1,11 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons