Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23167
Tytuł: Akceptacja i afirmacja w procesie terapii
Autor: Szafraniec, Grażyna
Słowa kluczowe: akceptacja; afirmacja; terapia
Data wydania: 1999
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 1999, nr 1, s. 46-52
Abstrakt: Ważność i konieczność akceptacji podmiotu oddziaływań wychowawczych czy też terapeutycznych podkreślana jest w literaturze pedagogicznej (psychologicznej) od dawna przez wielu autorów. Literaturę tę można podzielić na dwie grupy: tę, w której opisywana jest rola akceptacji dziecka w rodzinie przez jego rodziców, głównie matkę, od początku rozwoju ontogenetycznego, a więc także w okresie prenatalnym. W publikacjach z tego zakresu omawia się przede wszystkim wpływ pozytywnych postaw rodzicielskich (zwłaszcza postawy akceptacji) na przebieg procesu rozwoju i kształtowania się osobowości dziecka; tę, zajmującą się procesem terapii, stosowanym w chwili, kiedy wpływ rodziny i postawy rodzicielskie, najczęściej negatywne (odrzucenie, cofnięcie akceptacji), powodują zaburzenia rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka. W braku akceptacji dziecka upatruje się więc społecznej etiologii występowania u niego zaburzeń rozwoju i zachowania, a organizowany proces terapii psychopedagogicznej czy socjoterapii ma na celu korektę tych zaburzeń (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23167
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szafraniec_Akceptacja_i_afirmacja_w_procesie.pdf456,98 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons