DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Łysek, Jan | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T12:34:04Z | - |
dc.date.available | 2022-04-12T12:34:04Z | - |
dc.date.issued | 2001 | - |
dc.identifier.citation | "Nauczyciel i Szkoła" 2001, nr 1/2, s. 15- 40 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1426-9899 | - |
dc.identifier.issn | 2544-6223 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23178 | - |
dc.description.abstract | Rozpoczął się drugi rok wdrażania reformy edukacji w Polsce. Prowadząc zajęcia dydaktyczne z czynnymi zawodowo nauczycielami, spotykam się z licznymi pytaniami dotyczącymi statusu oraz awansu zawodowego w kontekście założeń i dokumentów reformy. Zagadnienia te wymagają zatem omówienia. Jeżeli chodzi o status zawodowy nauczyciela, należy wziąć pod uwagę projekt Statusu Zawodowego Nauczyciela, który został opracowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Departament Doskonalenia Nauczycieli, w 1999 roku.
Zawarte w nim propozycje uwzględniały dotychczasowe wyniki publicznej debaty. Projekt ten był konsultowany, a wyniki publicznych dyskusji i ustaleń znalazły odzwierciedlenie w znowelizowanej Karcie Nauczyciela w kwietniu 2000 roku. Autorzy Projektu wychodzili z założenia, że „Wprowadzana reforma wymaga od nauczycieli stopniowego i systematycznego podnoszenia oraz rozszerzenia kompetencji zawodowych, a w efekcie podnoszenia jakości pracy. System awansu zawodowego i związany z nim system wynagradzania jest podstawowym narzędziem stymulowania tych zmian - musi więc być odniesiony do poziomu kompetencji
i jakości pracy nauczyciela” (...). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | reforma edukacji | pl_PL |
dc.subject | awans zawodowy nauczycieli | pl_PL |
dc.title | Status i awans zawodowy nauczycieli w dokumentach reformy edukacji | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|