Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23178
Title: Status i awans zawodowy nauczycieli w dokumentach reformy edukacji
Authors: Łysek, Jan
Keywords: reforma edukacji; awans zawodowy nauczycieli
Issue Date: 2001
Citation: "Nauczyciel i Szkoła" 2001, nr 1/2, s. 15- 40
Abstract: Rozpoczął się drugi rok wdrażania reformy edukacji w Polsce. Prowadząc zajęcia dydaktyczne z czynnymi zawodowo nauczycielami, spotykam się z licznymi pytaniami dotyczącymi statusu oraz awansu zawodowego w kontekście założeń i dokumentów reformy. Zagadnienia te wymagają zatem omówienia. Jeżeli chodzi o status zawodowy nauczyciela, należy wziąć pod uwagę projekt Statusu Zawodowego Nauczyciela, który został opracowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Departament Doskonalenia Nauczycieli, w 1999 roku. Zawarte w nim propozycje uwzględniały dotychczasowe wyniki publicznej debaty. Projekt ten był konsultowany, a wyniki publicznych dyskusji i ustaleń znalazły odzwierciedlenie w znowelizowanej Karcie Nauczyciela w kwietniu 2000 roku. Autorzy Projektu wychodzili z założenia, że „Wprowadzana reforma wymaga od nauczycieli stopniowego i systematycznego podnoszenia oraz rozszerzenia kompetencji zawodowych, a w efekcie podnoszenia jakości pracy. System awansu zawodowego i związany z nim system wynagradzania jest podstawowym narzędziem stymulowania tych zmian - musi więc być odniesiony do poziomu kompetencji i jakości pracy nauczyciela” (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23178
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Appears in Collections:Artykuły (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lysek_Status_i_awans_zawodowy_nauczycieli_w_dokumentach.pdf886,8 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons