http://hdl.handle.net/20.500.12128/23178
Tytuł: | Status i awans zawodowy nauczycieli w dokumentach reformy edukacji |
Autor: | Łysek, Jan |
Słowa kluczowe: | reforma edukacji; awans zawodowy nauczycieli |
Data wydania: | 2001 |
Źródło: | "Nauczyciel i Szkoła" 2001, nr 1/2, s. 15- 40 |
Abstrakt: | Rozpoczął się drugi rok wdrażania reformy edukacji w Polsce. Prowadząc zajęcia dydaktyczne z czynnymi zawodowo nauczycielami, spotykam się z licznymi pytaniami dotyczącymi statusu oraz awansu zawodowego w kontekście założeń i dokumentów reformy. Zagadnienia te wymagają zatem omówienia. Jeżeli chodzi o status zawodowy nauczyciela, należy wziąć pod uwagę projekt Statusu Zawodowego Nauczyciela, który został opracowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Departament Doskonalenia Nauczycieli, w 1999 roku. Zawarte w nim propozycje uwzględniały dotychczasowe wyniki publicznej debaty. Projekt ten był konsultowany, a wyniki publicznych dyskusji i ustaleń znalazły odzwierciedlenie w znowelizowanej Karcie Nauczyciela w kwietniu 2000 roku. Autorzy Projektu wychodzili z założenia, że „Wprowadzana reforma wymaga od nauczycieli stopniowego i systematycznego podnoszenia oraz rozszerzenia kompetencji zawodowych, a w efekcie podnoszenia jakości pracy. System awansu zawodowego i związany z nim system wynagradzania jest podstawowym narzędziem stymulowania tych zmian - musi więc być odniesiony do poziomu kompetencji i jakości pracy nauczyciela” (...). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23178 |
ISSN: | 1426-9899 2544-6223 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Lysek_Status_i_awans_zawodowy_nauczycieli_w_dokumentach.pdf | 886,8 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons