http://hdl.handle.net/20.500.12128/23222
Tytuł: | Kształcenie geometryczne w klasach początkowych |
Autor: | Morejko, Pelagia |
Słowa kluczowe: | system oświatowy; reforma |
Data wydania: | 1997 |
Źródło: | "Nauczyciel i Szkoła" 1997, nr 1, s. 35-42 |
Abstrakt: | Każdy z nas wyniósł ze szkoły pewien zasób wiedzy matematycznej. Na wiedzę tą składają się wiadomości i umiejętności pogrupowane według dyscyplin wiedzy matematycznej, a więc z arytmetyki, algebry, geometrii czy rachunku prawdopodobieństwa. Niektóre terminy matematyczne funkcjonują w języku naturalnym. Na co dzień opisując różne sytuacje używamy zwrotów typu: „są równoległe”, ,jest większy”, „nieograniczony”, „nieskończony”, „mało prawdopodobne”, „kwadratowe”, „sześcienne” itp.; czynimy to jednak nie zawsze w sposób adekwatny do opisywanej sytuacji. Wykorzystujemy w życiu nabyte umiejętności w zakresie działań arytmetycznych, obliczeń procentowych, proporcji, zagadnień miarowych i innych. Wiemy również, że matematyka jest nauką abstrakcyjną i być może słyszeliśmy, że także aksjomatyczno-dedukcyjną (...). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23222 |
ISSN: | 1426-9899 2544-6223 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Morejko_Ksztalcenie_geometryczne_w_klasach_poczatkowych.pdf | 447,68 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons