Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23222
Tytuł: Kształcenie geometryczne w klasach początkowych
Autor: Morejko, Pelagia
Słowa kluczowe: system oświatowy; reforma
Data wydania: 1997
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 1997, nr 1, s. 35-42
Abstrakt: Każdy z nas wyniósł ze szkoły pewien zasób wiedzy matematycznej. Na wiedzę tą składają się wiadomości i umiejętności pogrupowane według dyscyplin wiedzy matematycznej, a więc z arytmetyki, algebry, geometrii czy rachunku prawdopodobieństwa. Niektóre terminy matematyczne funkcjonują w języku naturalnym. Na co dzień opisując różne sytuacje używamy zwrotów typu: „są równoległe”, ,jest większy”, „nieograniczony”, „nieskończony”, „mało prawdopodobne”, „kwadratowe”, „sześcienne” itp.; czynimy to jednak nie zawsze w sposób adekwatny do opisywanej sytuacji. Wykorzystujemy w życiu nabyte umiejętności w zakresie działań arytmetycznych, obliczeń procentowych, proporcji, zagadnień miarowych i innych. Wiemy również, że matematyka jest nauką abstrakcyjną i być może słyszeliśmy, że także aksjomatyczno-dedukcyjną (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23222
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Morejko_Ksztalcenie_geometryczne_w_klasach_poczatkowych.pdf447,68 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons