DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Łysek, Jan | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-04T12:07:13Z | - |
dc.date.available | 2022-05-04T12:07:13Z | - |
dc.date.issued | 1999 | - |
dc.identifier.citation | "Nauczyciel i Szkoła" 1999, nr 2, s. 69-78 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1426-9899 | - |
dc.identifier.issn | 2544-6223 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23327 | - |
dc.description.abstract | Konflikty są powszechnym i istotnym elementem naszego życia.. Stanową one naturalny wynik konfrontacji różnych typów osobowości, zainteresowań i przekonań. Istnieją konflikty indywidualne, wewnętrzne, społeczne i grupowe. Ich źródłem są różnice w sądach, systemach wartości, ocenach lub stylu życia (por. W. Dobrolowicz,
1996). Wszystkie te rozbieżności są tak naprawdę czymś pożądanym, gdyż uczą zrozumienia i tolerancji. Istotny jest jednak sposób radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, gdyż wyjście z tego rodzaju sytuacji w sposób racjonalny i optymalny jest bardzo ważną kwestią. Konflikty mogą prowadzić do zachowali agresywnych, a te nie powinny mieć miejsca. Szczególnie ważna staje się tutaj rola nauczyciela. Powinien on stwarzać warunki do rozwiązywania konfliktów (por.: B. Strycharska, 1998). Jednak brak czasu, zmęczenie, obsesyjna troska o spokój w klasie i realizacja programu nauczania nie sprzyjają tworzeniu warunków do rozwiązywania konfliktów, a tym
samym do przeciw-działania zachowaniom agresywnym. To musi ulec zmianie, gdyż uczniowie muszą być przygotowani do właściwej reakcji na występujące konflikty (...). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | szkoła | pl_PL |
dc.subject | konflikty | pl_PL |
dc.title | Rola nauczyciela w rozwiązywaniu konfliktów między uczniami | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|