Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23327
Tytuł: Rola nauczyciela w rozwiązywaniu konfliktów między uczniami
Autor: Łysek, Jan
Słowa kluczowe: szkoła; konflikty
Data wydania: 1999
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 1999, nr 2, s. 69-78
Abstrakt: Konflikty są powszechnym i istotnym elementem naszego życia.. Stanową one naturalny wynik konfrontacji różnych typów osobowości, zainteresowań i przekonań. Istnieją konflikty indywidualne, wewnętrzne, społeczne i grupowe. Ich źródłem są różnice w sądach, systemach wartości, ocenach lub stylu życia (por. W. Dobrolowicz, 1996). Wszystkie te rozbieżności są tak naprawdę czymś pożądanym, gdyż uczą zrozumienia i tolerancji. Istotny jest jednak sposób radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, gdyż wyjście z tego rodzaju sytuacji w sposób racjonalny i optymalny jest bardzo ważną kwestią. Konflikty mogą prowadzić do zachowali agresywnych, a te nie powinny mieć miejsca. Szczególnie ważna staje się tutaj rola nauczyciela. Powinien on stwarzać warunki do rozwiązywania konfliktów (por.: B. Strycharska, 1998). Jednak brak czasu, zmęczenie, obsesyjna troska o spokój w klasie i realizacja programu nauczania nie sprzyjają tworzeniu warunków do rozwiązywania konfliktów, a tym samym do przeciw-działania zachowaniom agresywnym. To musi ulec zmianie, gdyż uczniowie muszą być przygotowani do właściwej reakcji na występujące konflikty (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23327
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Lysek_Rola_nauczyciela_w_rozwiazywaniu_konfliktow.pdf557,63 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons