Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/23394
Tytuł: | O lęku przed popełnieniem błędu i sposobach jego pokonywania na lekcjach drugiego/kolejnego języka obcego |
Autor: | Półtorak, Ewa |
Słowa kluczowe: | trudności w uczeniu się; bariery afektywne; lęk językowy; lęk przed popełnieniem błędu; nauka drugiego/kolejnego języka obcego; nauczanie dorosłych; affective barriers; language anxiety; errors; language teaching-learning process; learning a second/subsequent foreign language; adult learners |
Data wydania: | 2022 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), "Współczesna glottodydaktyka wobec zmian edukacyjnych : nowe wyzwania i innowacyjne rozwiązania" (S. 191-202). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Nr Serii/Raportu: | Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych;6 |
Abstrakt: | Celem artykułu jest omówienie zjawiska lęku językowego, a w szczególności
lęku przed popełnieniem błędu. Zjawisko to zostało przeanalizowane przede wszystkim
w kontekście kształcenia językowych kompetencji komunikacyjnych na poziomie początkującym.
Główny punkt odniesienia stanowił proces nauczania–uczenia się języka francuskiego
jako drugiego/kolejnego języka obcego przez osoby dorosłe na poziomie kształcenia uniwersyteckiego. The aim of the paper is to reflect on the problem of affective barriers in the foreign
language teaching-learning process. The author will primarily discuss the concept of language
anxiety and she will focus on the fear of making errors. The problem will be discussed in the
context of teaching-learning of French as a second/subsequent language to adult beginners at
the university level. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23394 |
DOI: | 10.31261/PN.4107 |
ISBN: | 978-83-226-4168-2 |
ISSN: | 2719-8065 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|