Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23394
Tytuł: O lęku przed popełnieniem błędu i sposobach jego pokonywania na lekcjach drugiego/kolejnego języka obcego
Autor: Półtorak, Ewa
Słowa kluczowe: trudności w uczeniu się; bariery afektywne; lęk językowy; lęk przed popełnieniem błędu; nauka drugiego/kolejnego języka obcego; nauczanie dorosłych; affective barriers; language anxiety; errors; language teaching-learning process; learning a second/subsequent foreign language; adult learners
Data wydania: 2022
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), "Współczesna glottodydaktyka wobec zmian edukacyjnych : nowe wyzwania i innowacyjne rozwiązania" (S. 191-202). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Nr Serii/Raportu: Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych;6
Abstrakt: Celem artykułu jest omówienie zjawiska lęku językowego, a w szczególności lęku przed popełnieniem błędu. Zjawisko to zostało przeanalizowane przede wszystkim w kontekście kształcenia językowych kompetencji komunikacyjnych na poziomie początkującym. Główny punkt odniesienia stanowił proces nauczania–uczenia się języka francuskiego jako drugiego/kolejnego języka obcego przez osoby dorosłe na poziomie kształcenia uniwersyteckiego. The aim of the paper is to reflect on the problem of affective barriers in the foreign language teaching-learning process. The author will primarily discuss the concept of language anxiety and she will focus on the fear of making errors. The problem will be discussed in the context of teaching-learning of French as a second/subsequent language to adult beginners at the university level.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23394
DOI: 10.31261/PN.4107
ISBN: 978-83-226-4168-2
ISSN: 2719-8065
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Poltorak_O_leku_przed_popelnieniem_bledu_i_sposobach_jego_pokonywania_na_lekcjach.pdf475,24 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons