Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23487
Tytuł: Europejskie tendencje w kształceniu nauczycieli
Autor: Łysek, Jan
Słowa kluczowe: kształcenie; Europa
Data wydania: 2001
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 2001, nr 3/4, s. 9-17
Abstrakt: Perspektywa przystąpienia do Unii Europejskiej sprawia, że istnieje konieczność poznania koncepcji, form oraz zasad kształcenia i doskonalenia w krajach Wspólnoty. Porównania w tym zakresie mogą dotyczyć różnych elementów edukacji, czyli idei, modeli, priorytetów kształcenia, reform programowych oraz norm prawnych i ekonomicznych. Deklarując wolę członkostwa w Unii, dany kraj zobowiązuje się do stopniowego dostosowywania swoich norm, zasad i wzorców do tych, które obowiązują w krajach Unii. Interesującym zagadnieniem staje się zatem konieczność opisu tego, co jest aktualne w tym zakresie w kraju kandydackim, jakim jest aktualnie Polska, oraz odniesienie określonych faktów do założeń unijnych. Integracja europejska zakłada m.in. możliwość swobodnego przepływu wykwalifikowanych kadr pomiędzy państwami Unii Europejskiej. Istotny jest zatem jeden z ważnych priorytetów UE, czyli osiągnięcie przez osoby uczące się w różnych krajach porównywalnego zakresu wiedzy i umiejętności zawodowych, a tym samym zagadnienia dotyczące porównywalności dyplomów, standardów kształcenia oraz systemów doskonalenia i poradnictwa zawodowego (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23487
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Lysek_Europejskie_tendencje_w_ksztalceniu_nauczycieli.pdf463,53 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons