Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23504
Tytuł: Zabawy muzyczne z wykorzystaniem systemu Carla Orffa i ich znaczenie w edukacji muzycznej dzieci w wieku przedszkolnym
Autor: Kisiel, Mirosław
Słowa kluczowe: edukacja; dzieci; muzyka; metoda Carla Orffa
Data wydania: 2001
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 2001, nr 1, s. 205-215
Abstrakt: Okres przedszkolny jest szczególnie ważny w całokształcie procesu dydaktyczno-wychowawczego. W tym czasie, obok intensywnego rozwoju fizycznego, doskonali się mowa i myślenie dziecka, kształtują się zainteresowania, utrwalają postawy społeczne i moralne. We wczesnym dzieciństwie ujawniają się również zdolności muzyczne, które mogą się szybko rozwinąć. Warunkiem osiągnięcia zamierzonego celu będzie praca nad umuzykalnianiem młodego człowieka, kontakt ze światem dźwięków, który będzie bezpośrednio wpływał na zwiększenie wrażliwości słuchowej, kształtował umiejętności przeżywania muzyki oraz wytwarzał zainteresowania i nawyki niezbędne dla przyszłego odbiorcy. Program umuzykalniania w przedszkolu uwzględnia jako podstawowe formy wychowania muzycznego: śpiew i mowę, ruch przy muzyce, grę na instrumentach muzycznych oraz aktywne słuchanie muzyki (Program wychowania w przedszkolu, 1992) (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23504
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kisiel_ Zabawy_muzyczne_z_wykorzystaniem_systemu_Carla_Orffa.pdf533,79 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons