Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23507
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorEcler, Beata-
dc.date.accessioned2022-06-14T08:41:00Z-
dc.date.available2022-06-14T08:41:00Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.citation"Nauczyciel i Szkoła" 2002, nr 1/2, s. 36-39pl_PL
dc.identifier.issn1426-9899-
dc.identifier.issn2544-6223-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/23507-
dc.description.abstractKażda refleksja ma gdzieś swój początek. Owa refleksja nad współczesnymi zapotrzebowaniami „klientów szkoły”1 zrodziła się podczas realizacji programu POST. O samym programie kilka słów za moment. Najpierw rzecz o „klientach”. W Małym Słowniku Języka Polskiego czytamy: „interesant załatwiający jakieś sprawy w biurze, urzędzie, korzystający z usług jakiegoś przedsiębiorstwa, zakładu, banku, adwokata itp., kupujący w jakimś sklepie”. W tym kontekście - skoro szkoła swych klientów ma - można ją porównać do zakładu usługowego, który realizuje życzenia zainteresowanych. Pozostaje pytanie o adekwatność powyższej hiperboli. Owszem, współczesna szkoła niewątpliwie jest instytucją społecznie użyteczną. Nie mogę się jednak oprzeć wrażeniu, że relacji klient - sprzedawca, brakuje osobowej głębi. Pozbawiona jest autentycznego wewnętrznego zaangażowania, które konieczne jest dla realizacji procesu wychowania (...).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectprogramy lokalnepl_PL
dc.titleEdukacja bez wychowaniapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ecler_Edukacja_bez_wychowania.pdf381,87 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons