DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Ecler, Beata | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-14T08:41:00Z | - |
dc.date.available | 2022-06-14T08:41:00Z | - |
dc.date.issued | 2002 | - |
dc.identifier.citation | "Nauczyciel i Szkoła" 2002, nr 1/2, s. 36-39 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1426-9899 | - |
dc.identifier.issn | 2544-6223 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23507 | - |
dc.description.abstract | Każda refleksja ma gdzieś swój początek. Owa refleksja nad współczesnymi zapotrzebowaniami „klientów szkoły”1 zrodziła się podczas realizacji programu POST. O samym programie kilka słów za moment. Najpierw rzecz o „klientach”. W Małym Słowniku Języka Polskiego czytamy: „interesant załatwiający jakieś sprawy w biurze, urzędzie, korzystający z usług jakiegoś przedsiębiorstwa, zakładu, banku, adwokata itp., kupujący w jakimś sklepie”. W tym kontekście - skoro szkoła swych klientów ma - można ją porównać do zakładu usługowego, który realizuje życzenia zainteresowanych. Pozostaje pytanie o adekwatność powyższej hiperboli. Owszem, współczesna szkoła niewątpliwie jest instytucją społecznie użyteczną. Nie mogę się jednak oprzeć wrażeniu, że relacji klient - sprzedawca, brakuje osobowej głębi. Pozbawiona jest autentycznego wewnętrznego
zaangażowania, które konieczne jest dla realizacji procesu wychowania (...). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | programy lokalne | pl_PL |
dc.title | Edukacja bez wychowania | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|