Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23507
Tytuł: Edukacja bez wychowania
Autor: Ecler, Beata
Słowa kluczowe: edukacja; programy lokalne
Data wydania: 2002
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 2002, nr 1/2, s. 36-39
Abstrakt: Każda refleksja ma gdzieś swój początek. Owa refleksja nad współczesnymi zapotrzebowaniami „klientów szkoły”1 zrodziła się podczas realizacji programu POST. O samym programie kilka słów za moment. Najpierw rzecz o „klientach”. W Małym Słowniku Języka Polskiego czytamy: „interesant załatwiający jakieś sprawy w biurze, urzędzie, korzystający z usług jakiegoś przedsiębiorstwa, zakładu, banku, adwokata itp., kupujący w jakimś sklepie”. W tym kontekście - skoro szkoła swych klientów ma - można ją porównać do zakładu usługowego, który realizuje życzenia zainteresowanych. Pozostaje pytanie o adekwatność powyższej hiperboli. Owszem, współczesna szkoła niewątpliwie jest instytucją społecznie użyteczną. Nie mogę się jednak oprzeć wrażeniu, że relacji klient - sprzedawca, brakuje osobowej głębi. Pozbawiona jest autentycznego wewnętrznego zaangażowania, które konieczne jest dla realizacji procesu wychowania (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23507
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ecler_Edukacja_bez_wychowania.pdf381,87 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons