Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2390
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRygielska, Małgorzata-
dc.date.accessioned2018-04-11T09:22:47Z-
dc.date.available2018-04-11T09:22:47Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationE. Jaskóła, K. Jędrych (red.), “Nowe odsłony klasyki w szkole : literatura XIX wieku” (s. 163-176). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322621639-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/2390-
dc.description.abstractThe author refers to the ways Norwid’s works are present, as well as means of recallingand exploiting information on poet’s life at various stages of education, that were previouslydescribed by the researchers of Norwid’s works and life. What is essential is also the reasonsof the non-existence or marginalization of the person and output of Norwid in teaching. However,the most important seem the possibilities of reading Norwid’s texts: his notes, prose,letters, but also poems, taking into account the postulates of the anthropology of literaturebased on the achievements of the anthropology of culture, hence, the perception of a literarywork as a supportive source in gaining and reconstructing the knowledge about culture, havingpreviously recognized its artistic merits.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectCyprian Kamil Norwidpl_PL
dc.subjectnauczanie w szkolepl_PL
dc.titleTekst poetycki jako źródło wiedzy o kulturze, Cyprian Kamil Norwid : reaktywacjapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Rygielska_Tekst_poetycki_jako_zrodlo_wiedzy_o_kulturze.pdf367,89 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons