Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2438
Tytuł: Dwa psy, czyli o estetykach obecności w kulturze wobec wyzwań edukacji
Autor: Michalski, Łukasz M.
Słowa kluczowe: education; culture; teacher; duality; ambivalence
Data wydania: 2013
Źródło: Chowanna, 2013, t. 2, s. 43-49
Abstrakt: The starting point of this paper is derived from considerations of two opposing functions of education: socialization and liberation (Richard Rorty). Their irreducible antagonism, not only poses an essence of contemporary tensions and challenges of education, but also presents, how problematic the definition of education is and should be, because in this case a simplification would mean — among other things — shrinking from teachers’ responsibility for comprehensive educational influence and their own professional development. Unfortunately, in theoretical discourse of education teachers are often shown just as knowledge transmitters and pushed aside of crucial disputes. The article considers two aesthetics of being in culture as a remedy for such situation.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2438
ISSN: 0137-706X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Michalski_Dwa_psy_czyli_o_estetykach_obecnosci_w_kulturze.pdf486,87 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons