Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2443
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGralewicz-Wolny, Iwona-
dc.date.accessioned2018-04-11T13:08:50Z-
dc.date.available2018-04-11T13:08:50Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationNiesporek-Szamburska, M. Wójcik-Dudek (red.), “Nowe opisanie świata : literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży w kręgach oddziaływań” (s. 89-98). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322621219-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/2443-
dc.description.abstractThis article contains a suggestion of reading Anne of Green Gables from a feminist perspective. In the author’s opinion, the status of the cult novel for girls which Lucy Maud Montgomery’s book enjoys for over hundred years, does not translate into shaping the conducts and worldviews of its readers. In the meantime, the stigmatizing tag of the girlie book which Anne of Green Gables has been attached, should be interpreted as an important reading tip, not only determining the adressees of the novel, but also specifying the main issue of it, i.e. the women’s right to self‑determine and create their own fate.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectLucy Maud Montgomerypl_PL
dc.subjectinterpretacje powieści Ania z Zielonego Wzgórzapl_PL
dc.subjectliteratura dla dzieci i młodzieżypl_PL
dc.titleAnia z Zielonego Wzgórza - powieść dla niegrzecznych dziewczątpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gralewicz_Wolny_Ania_z_Zielonego_Wzgorza_powiesc_.pdf368,05 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons