Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/2550
Tytuł: | Współczesne oblicze niemieckiej nauki o komunikowaniu |
Autor: | Oniszczuk, Zbigniew |
Słowa kluczowe: | communication studies; mass media; communication studies disciplines; communication studies in Germany |
Data wydania: | 2012 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | M. Kita, M. Ślawska (red.), "Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 1, Stan wiedzy i postulaty badawcze" (S. 63-71). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The author points out nine fundamental components in the contemporary German
communication studies (Kommunikationswissenschaft): (1) main research areas: studies on
a sender, communicator, studies on the content of mass media, studies on the characteristics
and specificity of mass media, studies on a social reception of mass media, studies
on the effectiveness of mass media influence; (2) partial disciplines; (3) the history of communication
studies; (4) political studies; (5) research methods; (6) communication theory;
(7) understanding communication; (8) opportunities of studying communication studies;
(9) literature and sources of communication studies. The author, after asking vital question
on dominating research areas, suggests looking for an answer via the analysis of the
topics of academic publications within the communication studies. He takes a closer look
at two important quarterly journals: Publizistik and Medien & Kommunikationswissenschaft. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2550 |
ISBN: | 9788322620670 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|