Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2750
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGołek-Sepetliewa, Dorota-
dc.date.accessioned2018-04-17T11:11:24Z-
dc.date.available2018-04-17T11:11:24Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationB. Popczyk-Szczęsna, M. Figzał (red.), "Dramat i doświadczenie" (S. 295-306). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322622834-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/2750-
dc.description.abstractContemporary Bulgarian drama reveals the need and tendency to explore multidimensional states of threat, disorientation, loss, a feeling of being unable to live life to the fullest, which either directly or indirectly, corresponds to the experience of emptiness. The interpretation of the selected scenarios written by three Bulgarian playwrights, S. Stratiew (1941—2000), G. Gospodinow (1968) and E. Rachnew (1968) prove correct by depicting emptiness as a condition inseparable from the modern/postmodern consciousness. The protagonists’ imposed or consciously adopted reflection on the condition of identity, takes the form of a self-examination and often results in a feeling of lack of fulfillment, failure, wasted chances, and incompleteness.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectdramat bułgarskipl_PL
dc.subjectsamotnośćpl_PL
dc.titleDoświadczenie pustki we współczesnym dramacie bułgarskimpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Golek_Sepetliewa_Doswiadczenie_pustki_we_wspolczesnym_dramacie_bulgarskim.pdf553,84 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons