Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2757
Title: Problemy języka i tekstu wypowiedzi uczniowskich na łamach "Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego"
Authors: Synowiec, Helena
Keywords: wypowiedzi uczniów; język; tekst; „Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego”
Issue Date: 2010
Publisher: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: B. Niesporek-Szamburska, M. Wójcik-Dudek (red.), "Dziecko, język, tekst" (S. 13-25). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: The article is a review of linguistic-didactic issues undertaken by the authors of the articles which were published between 1977 and 2007 in twenty volumes of ,,Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego” series. The works were divided into two groups: 1) descriptive articles, dissertations and essays. They present the condition of the children and youth’s language, determinants of linguistic and spelling competence as well as the level of pupils’ communicative skills; 2) articles concerned with didactics and dealing with the linguistic education at school (suggestions of practical activities and linguistic-communication exercises). The author concentrates on the results of researches presented in the articles. Research fields were specified and their diagnostic profiles, the applied methodologies and the influence of trends and linguistic theories on developing the research interests were emphasised. The importance of the research on the language and pupils’ linguistic behaviour for linguists, didacticians, authors of student’s books and teachers were stressed.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2757
ISBN: 978832261974X
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Synowiec_Problemy_jezyka_i_tekstu_wypowiedzi_uczniowskich.pdf313,63 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons