DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Dutka, Elżbieta | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-18T09:39:32Z | - |
dc.date.available | 2018-04-18T09:39:32Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 22 (2013), s. 42-66 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0208-5011 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2836 | - |
dc.description.abstract | The article, through the analysis of a selected coursebook for a literary education in a junior
high school, offers a reflection on the relationship between a school didactics and modern literary
studies. The author exposes possibilities that making references to such elements connected
with geopoetics as the category of place and space, history, and politics of places, the problem
of culture localization, the trend of small homelands, borderland literature, the motive of home,
path, journey, migration and pilgrimage, etc. in Polish classes may bring. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | kształcenie literackie | pl_PL |
dc.subject | język polski w gimnazjum | pl_PL |
dc.subject | język polski nauczanie | pl_PL |
dc.title | Odyseje szkolne nie byle jakie - elementy geopoetyki w kształceniu literackim w gimnazjum (na przykładzie podręcznika "Jest tyle do powiedzenia" dla klasy I) | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|