http://hdl.handle.net/20.500.12128/2836
Tytuł: | Odyseje szkolne nie byle jakie - elementy geopoetyki w kształceniu literackim w gimnazjum (na przykładzie podręcznika "Jest tyle do powiedzenia" dla klasy I) |
Autor: | Dutka, Elżbieta |
Słowa kluczowe: | kształcenie literackie; język polski w gimnazjum; język polski nauczanie |
Data wydania: | 2013 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 22 (2013), s. 42-66 |
Abstrakt: | The article, through the analysis of a selected coursebook for a literary education in a junior high school, offers a reflection on the relationship between a school didactics and modern literary studies. The author exposes possibilities that making references to such elements connected with geopoetics as the category of place and space, history, and politics of places, the problem of culture localization, the trend of small homelands, borderland literature, the motive of home, path, journey, migration and pilgrimage, etc. in Polish classes may bring. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2836 |
ISSN: | 0208-5011 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Dutka_Odyseje_szkolne_nie_byle_jakie_elementy_geopoetyki.pdf | 667,27 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons