Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2836
Title: Odyseje szkolne nie byle jakie - elementy geopoetyki w kształceniu literackim w gimnazjum (na przykładzie podręcznika "Jest tyle do powiedzenia" dla klasy I)
Authors: Dutka, Elżbieta
Keywords: kształcenie literackie; język polski w gimnazjum; język polski nauczanie
Issue Date: 2013
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 22 (2013), s. 42-66
Abstract: The article, through the analysis of a selected coursebook for a literary education in a junior high school, offers a reflection on the relationship between a school didactics and modern literary studies. The author exposes possibilities that making references to such elements connected with geopoetics as the category of place and space, history, and politics of places, the problem of culture localization, the trend of small homelands, borderland literature, the motive of home, path, journey, migration and pilgrimage, etc. in Polish classes may bring.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2836
ISSN: 0208-5011
Appears in Collections:Artykuły (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dutka_Odyseje_szkolne_nie_byle_jakie_elementy_geopoetyki.pdf667,27 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons