http://hdl.handle.net/20.500.12128/2902
Tytuł: | Poza ciemną stroną, czyli jak odkrywać i rozumieć trudne sytuacje w pracy ze studentami |
Autor: | Chrupała-Pniak, Małgorzata Chudzicka-Czupała, Agata |
Słowa kluczowe: | edukacja akademicka; świadomość etyczna wykładowców; trudne sytuacje w pracy ze studentami |
Data wydania: | 2014 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | B. Kożusznik, J. Polak (red.), “Uczyć z pasją : wskazówki dla nauczycieli akademickich” (s. 317-349). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The article concerns challenges which are the consequences of the dynamic changes within the Polish universities faced by academics. The authors analyze sources of those difficulties that lecturers often have to deal with, as well as discuss the student—lecturer relationship along with various problems (e.g. of ethical nature) that both sides may face. The authors point to ways how to prevent some negative phenomena, as well as to actions aiming to support lecturers’ and students’ ethical awareness in the processes of teaching and learning. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2902 |
ISBN: | 9788380121362 9788322622940 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Chrupala_Pniak_Poza_ciemną_stroną_czyli_jak_odkrywac_i_rozumiec_trudne_sytuacje.pdf | 613,42 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons