Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/3198
Tytuł: | Rozwój bibliotek szkolnych w Polsce w latach 1945-1980 |
Autor: | Langer, Hanna |
Słowa kluczowe: | biblioteki szkolne; funkcja pedagogiczna biblioteki szkolnej; system oświaty w Polsce; cenzura w bibliotekach |
Data wydania: | 2013 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | K. Heska-Kwaśniewicz, K. Tałuć (red.), "Literatura dla dzieci i młodzieży (1945-1989). T. 3" (S. 328-351). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Problematykę bibliotek szkolnych należy rozważać przynajmniej w dwóch
aspektach — miejsca w ogólnokrajowej sieci bibliotecznej oraz pozycji w systemie
oświaty. Poszczególne okresy rozwoju bibliotek szkolnych wyznaczają zatem
zarówno zmiany organizacyjne i prawne w bibliotekarstwie, jak również przeprowadzone
reformy systemu oświaty.
Wskutek działań wojennych, ale przede wszystkim polityki okupanta wobec
polskiej kultury w czasie drugiej wojny światowej, zniszczeniu uległy m.in. księgozbiory
prywatne i państwowe, w tym zasoby bibliotek szkolnych, których straty
oszacowano na 84%. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3198 |
ISBN: | 9788322621196 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|