DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Gabryś-Barker, Danuta | - |
dc.date.accessioned | 2017-11-15T20:23:14Z | - |
dc.date.available | 2017-11-15T20:23:14Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | D. Gabryś-Barker (red.), "Action research in teacher development : an overview of research methodology" (s. 11-24). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-226-1965-0 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/319 | - |
dc.description.abstract | Rozdział stanowi wprowadzenie do głównego tematu książki, którym są podejmowane w różnych formach przez nauczyciela praktyka tzw. badania w działaniu (ang. action research). Zaprezentowane zostały podstawowe założenia badania w działaniu, czyli dokonywanej przez nauczyciela w jego własnej klasie ewaluacji, mającej na celu usprawnienie procesów nauczania i uczenia się języka obcego. Autorka skupia swoją uwagę na poszczególnych etapach badania, a także trudnościach, jakie napotkać może podejmujący je nauczyciel, oraz sugestiach dotyczących rozwiązywania pojawiających się problemów. Podkreślona została rola, jaką badanie w działaniu odgrywa w nauczaniu refleksyjnym, a tym samym w rozwoju zawodowym nauczyciela. Jest ono szczególnie istotne na początkowym etapie drogi zawodowej, a więc jeszcze w czasie trwania studiów, oraz podczas pierwszych doświadczeń dydaktycznych. W okresie tym kształtują się motywacje i postawy przyszłych nauczycieli. Prowadzenie badań na tym etapie rozwoju tworzy podstawy ciekawości badawczej oraz otwartości na innowacje w nauczaniu, jednocześnie pogłębiając wiedzę dydaktyka dotyczącą procesów zachodzących w klasie. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Badania w działaniu | pl_PL |
dc.subject | Action research | pl_PL |
dc.subject | Nauczanie języków obcych | pl_PL |
dc.subject | Foreign language classroom | pl_PL |
dc.title | Introducing action research in the foreign language classroom | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|