Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/320
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBiedrzyńska, Anna D.-
dc.date.accessioned2017-11-15T20:47:18Z-
dc.date.available2017-11-15T20:47:18Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationD. Gabryś-Barker (red.), "Action research in teacher development: an overview of research methodology" (s. 25-52). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn978-83-226-1965-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/320-
dc.description.abstractW niniejszym rozdziale scharakteryzowany został kwestionariusz jako narzędzie badań początkującego naukowca. Dodatkowo zaprezentowano również informacje dotyczące wywiadu. Rozdział podzielić można na kilka głównych części. Pierwszą z nich stanowi teoretyczne wprowadzenie do omawianego tematu. Autorka przybliża czytelnikowi zalety i wady badań kwestionariuszowych oraz kieruje jego uwagę w stronę czynników wpływających niekorzystnie na rzetelność oraz wiarygodność badania. Następnie przedstawiono budowę kwestionariusza i opisano jego części składowe, czyli wprowadzenie, tytuł, część główną oraz zakończenie. W dalszej części rozdziału opisana została procedura tworzenia kwestionariuszy ze szczególnym uwzględnieniem etapu precyzowania zakresu tematycznego oraz formułowania, aranżacji i pilotażu pytań kwestionariuszowych (dokładnej analizie poddano konstrukcję różnego typu pytań otwartych i zamkniętych). Autorka podsumowuje następnie (w formie wskazówek dotyczących głównych zasad projektowania) najważniejsze cechy kwestionariusza. Ostatnia część rozdziału zawiera opis dwóch przykładowych badań, w których kwestionariusz stanowił narzędzie badawcze, oraz pytania kontrolne i tematy do dalszej dyskusji. Wywiad, jako gatunek mający wiele cech wspólnych z kwestionariuszem, omówiony został w sposób skrótowy. Końcową ilustracją zaprezentowanego tematu jest załączony przez autorkę przykładowy kwestionariusz.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectkwestionariuszpl_PL
dc.subjectwywiadpl_PL
dc.subjectnarzędzie badawczepl_PL
dc.titleQuestionnaires and interviews in teacher researchpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Biedrzynska_Questionnaires_and_interviews_in_teacher_research.pdf555,53 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons