DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Biedrzyńska, Anna D. | - |
dc.date.accessioned | 2017-11-15T20:47:18Z | - |
dc.date.available | 2017-11-15T20:47:18Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | D. Gabryś-Barker (red.), "Action research in teacher development: an overview of research methodology" (s. 25-52). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-226-1965-0 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/320 | - |
dc.description.abstract | W niniejszym rozdziale scharakteryzowany został kwestionariusz jako narzędzie badań początkującego naukowca. Dodatkowo zaprezentowano również informacje dotyczące wywiadu. Rozdział podzielić można na kilka głównych części. Pierwszą z nich stanowi teoretyczne wprowadzenie do omawianego tematu. Autorka przybliża czytelnikowi zalety i wady badań kwestionariuszowych oraz kieruje jego uwagę w stronę czynników wpływających niekorzystnie na rzetelność oraz wiarygodność badania. Następnie przedstawiono budowę kwestionariusza i opisano jego części składowe, czyli wprowadzenie, tytuł, część główną oraz zakończenie. W dalszej części rozdziału opisana została procedura tworzenia kwestionariuszy ze szczególnym uwzględnieniem etapu precyzowania zakresu tematycznego oraz formułowania, aranżacji i pilotażu pytań kwestionariuszowych (dokładnej analizie poddano konstrukcję różnego typu pytań otwartych i zamkniętych). Autorka podsumowuje następnie (w formie wskazówek dotyczących głównych zasad projektowania) najważniejsze cechy kwestionariusza. Ostatnia część rozdziału zawiera opis dwóch przykładowych badań, w których kwestionariusz stanowił narzędzie badawcze, oraz pytania kontrolne i tematy do dalszej dyskusji. Wywiad, jako gatunek mający wiele cech wspólnych z kwestionariuszem, omówiony został w sposób skrótowy. Końcową ilustracją zaprezentowanego tematu jest załączony przez autorkę przykładowy kwestionariusz. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | kwestionariusz | pl_PL |
dc.subject | wywiad | pl_PL |
dc.subject | narzędzie badawcze | pl_PL |
dc.title | Questionnaires and interviews in teacher research | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|