Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3423
Tytuł: "Wielka księga". "Czytam sobie" : o języku tekstów dla dzieci debiutujących czytelników
Autor: Zok-Smoła, Aleksandra
Słowa kluczowe: edukacja czytelnicza w Polsce; czytelnictwo dzieci; umiejętność czytania; czytanie ze zrozumieniem
Data wydania: 2015
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: B. Niesporek-Szamburska, M. Wójcik-Dudek, A. Zok-Smoła (red.), " (Przed)szkolne spotkania z lekturą" (S. 97-110). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The article deals with the issue of acquiring reading skills, i.e. cross-curricular skills attained at the first stage of education, then perfected and tested during the subsequent levels. Referring to what is written in the current Core Curriculum, as well as to the theoretical foundations of reading comprehension, the author, on the basis of the volume of The Great Book, makes an attempt to evaluate one of many publication series present on the Polish market, meant to aid attaining reading skills. The analysis of the lexis, phraseology, syntax of stories for debuting readies, and also of the texts of games and activities intended for Polish language practice allows attempting to assess the series not only in terms of how valuable they are in acquiring reading skills, but also for linguistic education.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3423
ISBN: 9788380126237
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Zok_Smola_Wieka_Ksiega_Czytam_Sobie.pdf407,54 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons