Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/3423
Tytuł: | "Wielka księga". "Czytam sobie" : o języku tekstów dla dzieci debiutujących czytelników |
Autor: | Zok-Smoła, Aleksandra |
Słowa kluczowe: | edukacja czytelnicza w Polsce; czytelnictwo dzieci; umiejętność czytania; czytanie ze zrozumieniem |
Data wydania: | 2015 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | B. Niesporek-Szamburska, M. Wójcik-Dudek, A. Zok-Smoła (red.), " (Przed)szkolne spotkania z lekturą" (S. 97-110). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The article deals with the issue of acquiring reading skills, i.e. cross-curricular
skills attained at the first stage of education, then perfected and tested during the
subsequent levels. Referring to what is written in the current Core Curriculum, as well
as to the theoretical foundations of reading comprehension, the author, on the basis of
the volume of The Great Book, makes an attempt to evaluate one of many publication
series present on the Polish market, meant to aid attaining reading skills. The analysis
of the lexis, phraseology, syntax of stories for debuting readies, and also of the texts of
games and activities intended for Polish language practice allows attempting to assess
the series not only in terms of how valuable they are in acquiring reading skills, but
also for linguistic education. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3423 |
ISBN: | 9788380126237 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|