Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3557
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorLyszczyna, Jacek-
dc.date.accessioned2018-05-14T11:10:46Z-
dc.date.available2018-05-14T11:10:46Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationJ. Jakóbczyk, K. Kralkowska-Gątkowska, M. Piekara (red.), "Alfabet Paszka : Berent, stylistyka (i okolice), Żeromski" (S. 152-159). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322619782-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/3557-
dc.description.abstractJeśli przyjąć za prawdziwe w odniesieniu do literatury stwierdzenie, że styl to światopogląd, to nigdzie chyba nie ujawnia się to tak bardzo, jak w kontraście pomiędzy stylem klasycystycznym i stylem romantycznym. Oczywiście różnice stylistyczne, wyraziście obecne w utworach należących do obydwu prądów, wpisane są w cały szereg innych elementów dzieła, ściśle wynikających ze światopoglądu danego prądu, jak koncepcja świata i człowieka czy sposób opisu pejzażu. Właśnie od tego ostatniego czynnika — nazwijmy go klasycystyczną i romantyczną semiotyką pejzażu — warto rozpocząć te refleksje nad kwestią różnicy stylów obydwu prądów.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectróżnice pomiędzy romantyzmem a oświeceniempl_PL
dc.subjectromantyczna semiotyka pejzażupl_PL
dc.subjectoświeceniowa semiotyka pejzażupl_PL
dc.titleStyl i światopogląd : o oświeceniowej i romantycznej semiotyce pejzażupl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Lyszczyna_Styl_i_swiatopoglad_o_oswieceniowej.pdf251,33 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons