DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Lyszczyna, Jacek | - |
dc.date.accessioned | 2018-05-14T11:10:46Z | - |
dc.date.available | 2018-05-14T11:10:46Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.citation | J. Jakóbczyk, K. Kralkowska-Gątkowska, M. Piekara (red.), "Alfabet Paszka : Berent, stylistyka (i okolice), Żeromski" (S. 152-159). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322619782 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3557 | - |
dc.description.abstract | Jeśli przyjąć za prawdziwe w odniesieniu do literatury stwierdzenie,
że styl to światopogląd, to nigdzie chyba nie ujawnia się
to tak bardzo, jak w kontraście pomiędzy stylem klasycystycznym
i stylem romantycznym. Oczywiście różnice stylistyczne, wyraziście
obecne w utworach należących do obydwu prądów, wpisane
są w cały szereg innych elementów dzieła, ściśle wynikających ze
światopoglądu danego prądu, jak koncepcja świata i człowieka
czy sposób opisu pejzażu. Właśnie od tego ostatniego czynnika
— nazwijmy go klasycystyczną i romantyczną semiotyką pejzażu
— warto rozpocząć te refleksje nad kwestią różnicy stylów obydwu
prądów. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | różnice pomiędzy romantyzmem a oświeceniem | pl_PL |
dc.subject | romantyczna semiotyka pejzażu | pl_PL |
dc.subject | oświeceniowa semiotyka pejzażu | pl_PL |
dc.title | Styl i światopogląd : o oświeceniowej i romantycznej semiotyce pejzażu | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|