Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3561
Tytuł: Laboratorium (nie)możliwości : spojrzenie na kondycję edukacji medialnej jako edukacji kulturowej we współczesnej szkole
Autor: Copik, Ilona
Słowa kluczowe: media education; cultural education; visual literacy; media archaeology
Data wydania: 2015
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: J. Budzik, I. Copik, (red.), "Edukacja przez słowo - obraz - dźwięk" (S. 41-62). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The aim of the article is the analysis of the condition of media education as the cultural education in the modern school. The laboratory – is at this point understood as an epistemological metaphor – a way of thinking about the education and at the same time as a methodological postulate. The fundamental thesis is that the modern school must overcome its rooted traditionalism and change in order to keep up with the dynamic cultural reality. During didactic actions it is necessary to apply the methods of teaching, which specify the model of interaction, and to acquire the media competence by pupils, competence understood not as a completely new effect of education, but versatile stimulation of the abilities so far marginalized (visual, audial, spacial, gesticulatory) and simultanously regarded as crucial in today’s heterogeneous communication community. The metaphor of laboratory, in which researchers strive to merge that what is technical along with humanistic and historical with the contemporary, is intended to combine the media education by media and for media.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3561
ISBN: 9788380127203
9788380127210
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Copik_Laboratorium_nie_mozliwosci.pdf459,97 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons