Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3564
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKłoda-Staniecko, Bartosz-
dc.date.accessioned2018-05-15T06:26:25Z-
dc.date.available2018-05-15T06:26:25Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationJ. Budzik, I. Copik (red.), "Edukacja przez słowo - obraz - dźwięk" (S. 63-88). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788380127203-
dc.identifier.isbn9788380127210-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/3564-
dc.description.abstractIn the following essay I analyze the need for proper media literacy education in the age of information. I exhibit three different forms of communication – writing, pictures and cybertext, and describe distinctions between those structures and methods by which they organize information and create culture. My research is based on film and new media theory supported by cognitive psychology studies of mass media communication and visual culture. Cyberculture requires fluent skills of man-machine communication as well as the ability to decode audiovisual data. Lack of those predispositions hampers (or in some cases even prevents) efficient participation in shaping the cyberculture.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego w Katowicachpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectnew mediapl_PL
dc.subjectcyberculturepl_PL
dc.subjectmedia languagepl_PL
dc.subjecteducationpl_PL
dc.subjectmedia literacypl_PL
dc.subjectprogrammingpl_PL
dc.titleZrozumieć cyberkulturę. O potrzebie sprawnego operowania językiem mediówpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kloda_Staniecko_Zrozumiec_cyberkulture.pdf7,17 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons