Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4011
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCopik, Ilona-
dc.contributor.authorSzymik, Eugeniusz-
dc.date.accessioned2018-05-25T15:51:18Z-
dc.date.available2018-05-25T15:51:18Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationB. Niesporek- Szamburska, M. Wójcik-Dudek (red.), A. Zok-Smoła (współpr.), "Wyczytać świat - międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży" (S. 279-291). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn978-83-226-2211-7-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/4011-
dc.description.abstractThe article attempts to analyze Janosch’s anthropological tale Ach, jak cudowna jest Panama. The authors reflection focuses on the concept of locality based on the conception of bonds with the territory, spatial imagination, and above all contact with otherness which determines the formation of their own cultural identities. It is a didactic proposal that postulates shaping communication competences in children: openness, kindness, dialogue, respect for otherness and sensitivity to global and local problems. Thus, it inscribes into the subject-matter of glocal and intercultural education.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectliteratura dla młodzieżypl_PL
dc.subjectedukacja międzykulturowapl_PL
dc.subjectJanoschpl_PL
dc.subjectmotywy i tematy literackiepl_PL
dc.titleInność fascynująca - antropologiczna analiza baśni Janoscha o Panamiepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Fil.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Copik_Innosc_fascynujaca.pdf337,7 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons