Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4615
Tytuł: Co reklama mówi dzieciom o świecie? : socjalizacyjna oferta reklamy
Autor: Kałuzińska, Emilia
Słowa kluczowe: dzieci odbiorcami reklam; dziecięcy odbiorca; media środowiskiem socjalizacji
Data wydania: 2015
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: B. Mitrenga (red.), "W kręgu zagadnień języka i tekstu" (S. 165-181). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Nr Serii/Raportu: Linguarum Silva, T. 4;
Abstrakt: Apart from encouraging people to purchase various products, advertising also transmits knowledge about social life. At the same time, for a child at preschool age, who is happy to watch them, commercials become the environment of socialization. Examining advertising message that is addressed to children, as well as the cultural content passed on to them, constitutes the objective of this work. For its implementation, it has proved useful to treat the advertisement communicate as a whole – the verbal layer is therefore analyzed along with other codes of advertising. The analysis is based on commercials broadcast on the TVP ABC channel.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4615
ISSN: 0208-6336
2300-0023
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kaluzinska_Co_reklama_mowi_dzieciom_o_swiecie.pdf317,36 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons