Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4663
Tytuł: Wywiad prasowy jako typ tekstu wykorzystywanego w działalności "public relations" - próba typologii
Autor: Sujkowska-Sobisz, Katarzyna
Słowa kluczowe: język polski; dialog; komunikacja; lingwistyka
Data wydania: 2003
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: M. Kita, J. Grzenia (red.), "Porozmawiajmy o rozmowie : lingwistyczne aspekty dialogu" (S. 137-148). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The author discusses the issue of adapting press interviews for the needs of PR. Whereas the basic intention of press interviews is to inform the readers about important events, the illocutionary potential of PR interviews aims to create the positive image of an institution. There are following ways of achieving this: - asking interlocutors if they buy the company’s products and/or services - provoking them to inform the readers that they buy them - choosing famous people as interlocutors (prestige effect) - choosing experts to discuss the advantages of products and services - conspicuous information that the person interviewed is connected to the company - choosing the company’s employees
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4663
ISBN: 8322612109
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Sujkowska-Sobisz_Wywiad_prasowy_jako_typ_tekstu.pdf517,79 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons