Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/4958
Tytuł: | Miejsce szkolnictwa niepublicznego w demokratycznym społeczeństwie obywatelskim na przykładzie systemów oświatowych Polski, Austrii i Niemiec |
Autor: | Malec, Aleksandra |
Promotor: | Wódz, Jacek |
Słowa kluczowe: | Szkoły prywatne Polska; Szkoły prywatne Niemcy; Szkoły prywatne Austria; Szkoły prywatne badania porównawcze |
Data wydania: | 2006 |
Wydawca: | Katowice : Uniwersytet Śląski |
Abstrakt: | Wprowadzony aktualnie przez szkolnictwo niepubliczne pluralizm edukacyjny i proponowane przez nie wzorce wychowawcze oraz metody nauczania są odpowiedzią na społeczną potrzebę zmian, a przede wszystkim na potrzebę wychowywania do wolności i umiejętności korzystania z niej. Dlatego też placówki niepubliczne
są wyspami, w obrębie których nowe myślenie i nowoczesne wychowanie podąża za potrzebami praktyki, pozostając w ścisłym kontakcie ze zmianami zachodzącymi w społeczeństwie. Wiele z nich stanowi przy tym przykład dobrej organizacji, w której dbałość o wysoki poziom kształcenia idzie w parze z jednoczesnym obniżaniem kosztów funkcjonowania, będącym rezultatem efektywnego zarządzania środkami finansowymi. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/4958 |
Pojawia się w kolekcji: | Rozprawy doktorskie (WNS)
|
Wszystkie pozycje w RE-BUŚ są chronione prawem autorskim chyba, że zostało wskazane inaczej.