http://hdl.handle.net/20.500.12128/4958
Title: | Miejsce szkolnictwa niepublicznego w demokratycznym społeczeństwie obywatelskim na przykładzie systemów oświatowych Polski, Austrii i Niemiec |
Authors: | Malec, Aleksandra |
Advisor: | Wódz, Jacek |
Keywords: | Szkoły prywatne Polska; Szkoły prywatne Niemcy; Szkoły prywatne Austria; Szkoły prywatne badania porównawcze |
Issue Date: | 2006 |
Publisher: | Katowice : Uniwersytet Śląski |
Abstract: | Wprowadzony aktualnie przez szkolnictwo niepubliczne pluralizm edukacyjny i proponowane przez nie wzorce wychowawcze oraz metody nauczania są odpowiedzią na społeczną potrzebę zmian, a przede wszystkim na potrzebę wychowywania do wolności i umiejętności korzystania z niej. Dlatego też placówki niepubliczne są wyspami, w obrębie których nowe myślenie i nowoczesne wychowanie podąża za potrzebami praktyki, pozostając w ścisłym kontakcie ze zmianami zachodzącymi w społeczeństwie. Wiele z nich stanowi przy tym przykład dobrej organizacji, w której dbałość o wysoki poziom kształcenia idzie w parze z jednoczesnym obniżaniem kosztów funkcjonowania, będącym rezultatem efektywnego zarządzania środkami finansowymi. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/4958 |
Appears in Collections: | Rozprawy doktorskie (WNS) |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Malec_Miejsce_szkolnictwa_niepublicznego.pdf | 1,69 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in RE-BUŚ are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.