Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4958
Title: Miejsce szkolnictwa niepublicznego w demokratycznym społeczeństwie obywatelskim na przykładzie systemów oświatowych Polski, Austrii i Niemiec
Authors: Malec, Aleksandra
Advisor: Wódz, Jacek
Keywords: Szkoły prywatne Polska; Szkoły prywatne Niemcy; Szkoły prywatne Austria; Szkoły prywatne badania porównawcze
Issue Date: 2006
Publisher: Katowice : Uniwersytet Śląski
Abstract: Wprowadzony aktualnie przez szkolnictwo niepubliczne pluralizm edukacyjny i proponowane przez nie wzorce wychowawcze oraz metody nauczania są odpowiedzią na społeczną potrzebę zmian, a przede wszystkim na potrzebę wychowywania do wolności i umiejętności korzystania z niej. Dlatego też placówki niepubliczne są wyspami, w obrębie których nowe myślenie i nowoczesne wychowanie podąża za potrzebami praktyki, pozostając w ścisłym kontakcie ze zmianami zachodzącymi w społeczeństwie. Wiele z nich stanowi przy tym przykład dobrej organizacji, w której dbałość o wysoki poziom kształcenia idzie w parze z jednoczesnym obniżaniem kosztów funkcjonowania, będącym rezultatem efektywnego zarządzania środkami finansowymi.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4958
Appears in Collections:Rozprawy doktorskie (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Malec_Miejsce_szkolnictwa_niepublicznego.pdf1,69 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in RE-BUŚ are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.