Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/5003
Tytuł: | Mowa ciała - ciało mowy : język sceniczny w koncepcji Joanny Baillie |
Autor: | Mydla, Jacek |
Słowa kluczowe: | Joanna Baillie; język sceniczny; gra aktorska |
Data wydania: | 2009 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | L. Drong, J. Mydla (red.), “Znaki, tropy, mgławice : księga pamiątkowa w sześćdziesiątą rocznicę urodzin profesora Wojciecha Kalagi” (s. 112-124). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | "Słowem, opowiada się Baillie za grą aktorską, która jest „naturalna
i autentyczna”, która pozwoli aktorowi wyrazić stopniowe narastanie namiętności w duszy postaci, w którą się wciela i gdzie poczesne
miejsce zajmować będzie monolog sceniczny (soliloquy),
a więc ów szczególny moment w dramacie, który pozwoli bohaterowi
na ujawnienie tego, co — zapożyczając określenie z Szekspirowskiego
Hamleta — Baillie opisuje jako „samotne rozmyślania niespokojnego
umysłu”26. Co ciekawe, podkreśla ona w tym miejscu
cielesną stronę artykulacji, czyli to, co można nazwać ciałem mowy". |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/5003 |
ISBN: | 9788322619131 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|