Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/5673
Tytuł: | “Witaj w świecie sprytnych pomysłów!” Poradnik Ikei jako sposób na autopromocję |
Autor: | Matuszczyk, Barbara |
Słowa kluczowe: | katalog firmowy; katalog Ikei; komunikacja; autopromocja |
Data wydania: | 2016 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | A. Kalisz, E. Tyc (red.), "Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś." T. 2 (S. 137-150). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The company catalogue is a tool intended for the promotion of this company and the building
of relationships with consumers. The author of this article discusses Ikea’s company catalogues in
detail. The publications that were explored are not only a “well-arranged list of products” but they
also contain textual realisations of selected journalistic genres. These notes and commentaries
inform the recipient about their company itself and their purpose is to create a positive image
of the company in the minds of Ikea’s consumers. Catalogues are also a realization of the model
of the genre of a guide. The sender gives advice to the reader and engages in a kind of dialogue
with him or her. By creating a handbook Ikea promotes itself as a master and an expert in the
field of interior design. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/5673 |
ISBN: | 9788380127678 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons