Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5673
Tytuł: “Witaj w świecie sprytnych pomysłów!” Poradnik Ikei jako sposób na autopromocję
Autor: Matuszczyk, Barbara
Słowa kluczowe: katalog firmowy; katalog Ikei; komunikacja; autopromocja
Data wydania: 2016
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Kalisz, E. Tyc (red.), "Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś." T. 2 (S. 137-150). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The company catalogue is a tool intended for the promotion of this company and the building of relationships with consumers. The author of this article discusses Ikea’s company catalogues in detail. The publications that were explored are not only a “well-arranged list of products” but they also contain textual realisations of selected journalistic genres. These notes and commentaries inform the recipient about their company itself and their purpose is to create a positive image of the company in the minds of Ikea’s consumers. Catalogues are also a realization of the model of the genre of a guide. The sender gives advice to the reader and engages in a kind of dialogue with him or her. By creating a handbook Ikea promotes itself as a master and an expert in the field of interior design.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5673
ISBN: 9788380127678
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Matuszczyk_witaj_w_swiecie_sprytnych_pomyslow.pdf302,53 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons