Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/6096
Tytuł: | Kultura jako przedmiot nauczania cudzoziemców, czyli o współpracy zespołu Zakładu Teorii i Historii Kultury ze Szkołą Języka i Kultury Polskiej UŚ |
Autor: | Achtelik, Aleksandra |
Słowa kluczowe: | kultura; badania kulturoznawcze |
Data wydania: | 2016 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | A. Gomóła, M. Pacukiewicz (red.), "Badanie kultury : ludzie, projekty, realizacje" (S. 218-222). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | "W 1991 roku na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego została
utworzona nowa jednostka dydaktyczna, której oferta miała być adresowana
do cudzoziemców zainteresowanych nauką języka polskiego jako obcego. Do
organizacji Szkoły Języka i Kultury Polskiej powołano interdyscyplinarny zespół,
reprezentujący nauki o języku, literaturze i kulturze, ponieważ założono,
że nie można uczyć języka bez kontekstu literackiego, a szerzej – kulturowego.
Patronat nad tą inicjatywą objęli ówcześni dyrektorzy Instytutów – prof. dr
hab. Alina Kowalska i prof. dr hab. Włodzimierz Wójcik, pierwszą zaś dyrekcję
Szkoły tworzyli: Jolanta Tambor, Romuald Cudak i Ewa Kosowska. Założyciele
Szkoły opracowali koncepcję programową instytucji oraz strategię działań mających
na celu zainteresowanie obcokrajowców zdobywaniem wiedzy o języku
polskim i polskiej kulturze na Uniwersytecie Śląskim. Już podczas pierwszego
letniego kursu, który odbywał się w Cieszynie, zwrócono uwagę, by nie tylko
prowadzić zajęcia z obszaru praktycznej nauki języka polskiego jako obcego,
ale także wzbogacić ofertę o seminaria i konwersatoria poświęcone wybranym
zagadnieniom z zakresu literatury i kultury polskiej oraz historii Polski." (fragm.) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/6096 |
ISBN: | 978-83-8012-867-5 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|