Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6160
Tytuł: Transgresyjny wymiar edukacji integracyjnej w przestrzeni "natury" i "kultury
Autor: Godawa, Joanna
Słowa kluczowe: nature; culture; transgression; inclusive education; ecological anthropology; the system of inclusive education
Data wydania: 2016
Źródło: Chowanna, T. 2 (2016), s. 113-123
Abstrakt: The aim of the article is to present mutual conceptual relationships of “nature” and “culture”, considering the definitional context and the emergence of the concept balancing the cultural and naturalistic dualism in order to demonstrate a transgressive dimension of integrative education. The author of the article considers the definition of mutual shaping of people and their environment as the leading definition, which is inspired by ecological anthropology which the author transfers to the area of education and special education, conducting discussions on the integrative system in Poland.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6160
ISSN: 0137-706X
2353-9682
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Godawa_Transgresyjny_wymiar_edukacji_integracyjnej_w_przestrzeni.pdf295,66 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons